Fuska motor 6.2 Tutorial (oavslutade) (7 / 9 steg)
Steg 7: Steg 3 (fuska motor Tutorial)
OK, sista steg jag förhoppningsvis lärt dig hur man använder olika typer av skanningar. I detta steg kommer du att genomföra en av många av dem.Detta steg är ganska rakt framåt. Hitta variabeln hälsa, ändra det. Skillnaden är att du inte får starta figuren, att göra saker lite mer intressant.
För det första klart din "snabb åtkomst bar" och Läs instruktionerna. Vad de säger till dig är att du måste hitta variabeln hälsa och ändra den till något över 5000, och hälsa börjar mellan 0 och 500.
Det finns så många sätt att göra detta, jag kommer att berätta det enklaste. Försök att hitta mer komplexa sätt om du vill.
För det första, växla till "Okänd initialvärde". Detta faktiskt inte kommer att skanna, men det kommer att hålla en mental anteckning om allt är värde. Nu ändra till "Minskat värde" men innan du klickar på nästa scan, tryck på knappen "Hit me" på handledning. Detta gör att lura motor söka efter något med ett lägre värde än den tidigare hade. Mycket användbart för att ständigt ändra variabler.
Hålla upprepande som tills det finns ett realistiskt värde, då ändra den, som alltid. Voila, gjort.
Nästa steg väntar.