Fuska motor 6.2 Tutorial (oavslutade) (8 / 9 steg)
Steg 8: Flyttal
Om du har några grundläggande programmering vet hur, kan du hoppa över följande stycke, som ni redan vet om floating point siffror.Flytande punkt nummer är vad ett heltal är inte. De innehåller decimaler (annat än 0).
Ett exempel på ett heltal: 4
Ett exempel på ett flytande punkt nummer: 4,5
Kom ihåg, de behöver inte vara ens eller följa andra regler för liknande.
Nu, eftersom jag inte kommer att lära dig om bitvis uttryck och naturen för att räkna (som skulle vara en bra instructable...). Jag tänker bara säga att de är olika. Om du vet om binär- och hexadecimal kan du kunna gissa varför.
Nu, eftersom flytande punktnummer inte dyker upp när du skannar för byte, vad gör du? Du slår den att "Flyta" naturligtvis.
Nu, för att vara helt ärlig med dig, vet jag inte exakt allt om "dubbel" nummer. Från vad jag kan säga, de är som flyter, men de är avsedda att har lagt säkerhet som de flesta människor kommer inte att tro att söka efter dem. De skulle också vara glada nyheter? Jag vet inte riktigt.
Kom ihåg, om det har en decimal, det är nog en flottör.