Gitarr hjälte USB-styrenhet med Arduino och Java (1 / 6 steg)
Steg 1: Gitarr demontering, planer
När jag kom hem med gitarren efter att köpa det, var det första jag gjorde att få en skruvmejsel och öppna med. Okej, jag lekte med den i några minuter, men det var inte mycket spännande.
På baksidan, den har många skruvar (16 att vara exakt) håller kroppen och halsen ihop. Det var riktigt obehagligt under projektet att skruva och skruva dem alla så många gånger (fixa ett fel - skapa två andra...).
När jag öppnade det, gillade jag vad jag såg. De 8 knapparna i nacken är monterade på ett kretskort, och det finns 9 kablar anslutna till styrelsen. Jag kollade ledningarna för varje knapp med en multimeter, och skrev ner det "pinout".
Enda Besvikelsen var den knäppa. Jag väntade mig inte 2 knappar för knäppa upp och ner. Det är okej för leksak, men för att spela en rytm spel, det är inte acceptabelt, eftersom det är svårt att strum snabbt upp och ner. Jag löste det på ett annat sätt.
Mina förväntningar för whammy bar var också alltför höga. Jag förväntade mig en potentiometer eller något att upptäcka vinkeln på baren, eftersom du kan rotera runt, men det finns bara en Anslut - ingen Anslut brytare. Spelar ingen roll, jag simulerade en svängning i Javakod vara mer "realistisk" i spelet.
Det finns 5 extra knappar på framsidan av gitarren. Den stora en används för att starta den stjärna makten, och den mindre en (bredvid den stora) används för att pausa spelet under en sång.
3 knapparna under knäppa mekanismen, on-off knapp och talaren används inte i projektet.