Gitarr hjälte USB-styrenhet med Arduino och Java (3 / 6 steg)
Steg 3: knäppa
I den ursprungliga gitarr leksaken gjorde de den knäppa med två knappar under den gula strum bar. Den har sånt gummi som gör det tillbaka till den ursprungliga positionen, som i en normal tangentbord. Det var inte bra för vårt syfte, eftersom det var mycket svårt att strum snabbt upp och ner, så jag var tvungen att hitta en annan lösning.
För det första, jag limmade två metall kontakter till gula strum baren på toppen och botten av den, och anslutit den till 5 volt med en tråd. På kroppen av gitarren, jag limmade två 10 k motstånd. En kontakt av motstånden får kontakt med limmade metall kontakterna när du knäpper ner eller upp. Kolla bilderna, det är lättare att se än att beskriva det. Dessa sidor av motstånden är anslutna till Arduino, och den andra sidan av motstånden är jordade. Detta fungerar som en knapp, så det inte är så komplicerat som jag försökte förklara.
Efter att denna logik anslutning, jag var tvungen att göra som den gula strum bar gå tillbaka till den ursprungliga positionen, eftersom utan att det skulle känna som du pressar ner baren strum (men det är allvar, inte du). Min första tanke var att limma ett gummiband i strum-fältet. Det var acceptabelt, jag kunde knäpper snabbt, det fanns inga oväntade samband, men gummibandet bar och tore efter några timmar (eftersom det var gnuggade till kraftig plast kanten). För det andra, jag limmade gummi det (som gjort knapparna höja upp efter du driva dem) under strum baren, men det var värre än gummibandet. Min sista tanke var att återvända till gummiband, men jag satte elektrisk tejp mellan gummit och skarpa kanter, så de inte tår så snabbt som tidigare.
Det är dags att skruva tillbaka på baksidan av gitarren och skriva koden!