Gör en 3D tryckt Jack o ' Lantern (10 / 16 steg)
Steg 10: Duplicera och pressa
Just nu ögat är centrerad i 3D-rymden. Flytta den till vänster genom att skriva gx-2 mm. Tryck på 'gå in'. (g för hastigt eller flytta, X-axeln vi flytta den på och -2 mm är rörelsen) Press'SKIFT + hade"duplicera ögat. Detta automatiskt sätter du i flyttningsläge så typ x 4 för att flytta 4 mm på X-axeln. Tryck på 'gå in'. Rotera nya ögat i motsatt riktning genom att skriva ry 24. Tryck på 'gå in'.
Ögat till höger bör väljas. Lägga till detta val av "Shift + RT att klicka" på vänster öga. Med båda ögonen markerad, tryck "Ctrl + j" att gå med dem som ett objekt. Vi vill att objektet manipulator i mitten så Håll "Shift + Ctrl + Alt + c" och välj "ursprung till masscentrum" i dialogrutan som dyker upp.
Innan vi går vidare, vill vi ange skala och rotation. Se till att objekt egenskaper panelen till höger är öppen (om inte kan du växla det på genom att trycka på 'n'). Du ser de värden vi har för skala och rotation. Press'Ctrl + en"för Verkställ och välj"Rotation och skala' från dialogrutan. Märka rotation är nu på "0"och skala är satt till "1".
Håll ner det mellersta mushjulet och rotera vyn så att du kan se mer från sidan av ögonen. Vi ska ge det några tjocklek. Tryck på "Fliken" för redigeringsläge (du bör fortfarande vara i ansikte Välj) och tryck på e4 att pressa ögonen 4 mm. Tab tillbaka till objektet läge. Flytta ögonen längs Y-axeln 12mm genom att skriva gy -12 'skriva'.
Spara ditt arbete.