Gör en 3D tryckt Jack o ' Lantern (8 / 16 steg)
Steg 8: Skala och Tudela
Vi vill skala pumpan så skriv s z.85 och tryck på "Enter". Detta kommer att skala i Z-axeln ett värde av . 85 till squash pumpa ner lite. Tryck på "fliken" för 'Redigera'-läge och välja 'Ansikte Välj'.
"A" är din Markera/avmarkera växla. Tryck på "en" att välja bort något som kan väljas och tryck sedan på den igen för att markera allt. Vi ska en platt botten så jack o ' lantern kommer sitta platt på Skriv ut sängen. Du ska använda Bisect för att skära upp från botten.
Från vänster hand verktyg hylla, Välj fliken "Verktyg" och välj "Bisect". Placera markören där anges, LT klicka och flytta musen till höger. Du bör se en orange linje som sträcker sig över pumpan. Du kommer nu se inställningar till vänster för "Plan Point" och "Planet Normal". Ange -4.5 för Z -axeln för "Plan Point". Detta avgör på vilken höjd bisect uppstår. För att se till att linjen är parallell med marken, anger du "0" för både X och Y under ' plan Normal". Kontrollera "fylla" till cap off i botten och "Tydliga inre" ta bort ansikten under skära linjen.