Grundläggande HTML koden lathund (1 / 2 steg)

Steg 1: Vanligaste HTML-kod

Grundläggande Taggar
< html >< / html >
Skapar ett HTML-dokument
< head >< / capita >
Sätter igång titeln och annan information som inte visas på själva webbsidan
< body >< / body >
Sätter igång den synliga delen av dokumentet

Header-Taggar
< title >< / titel >
Sätter namnet på dokumentet i namnlisten

Kroppen attribut
< body bgcolor =? >
Anger bakgrundsfärgen, färgnamnet eller hexadecimala värde
< brödtext =? >
Anger textfärg, använda färgnamnet eller hexadecimala värde
< body länk =? >
Anger färgen på länkar, namn eller hex värde
< body vlink =? >
Anger färg för följt länkar, namn eller hex värde
< body alink =? >
Anger färgen på länkar på klicka

Text-Taggar
< pre >< / pre >
Skapar förformaterad text
< hl >< /hl >
Skapar den största rubriken
< h6 >< / h6 >
Skapar den minsta rubriken
< b >< b >
Skapar fet text
< i >< /i >
Skapar kursiv text
< tt >< /tt >
Skapar teletype eller skrivmaskin-stil text
< citera >< / cite >
Skapar en källhänvisning, vanligen kursiv
< em >< /em >
Betonar ett ord (med kursiv eller fet stil)
< starka >< / strong >
Betonar ett ord (med kursiv eller fet stil)
< font storlek =? >< / font >
Anger storlek på typsnitt, från 1 till 7)
< font color =? >< / font >
Anger teckenfärg, med namn eller hex värde

Länkar
< en href = "URL" >< /a >
Skapar en hyperlänk
< en href = "mailto:EMAIL" >< /a >
Skapar en mailto-länk
< a namn = "Namn" >< /a >
Skapar en målplats i ett dokument
< en href = "#NAME" >< /a >
Länkar till att målplatsen från någon annanstans i dokumentet

Formatering
< p >< /p >
Skapar ett nytt stycke
< p align =? >
Justerar en punkt till vänster, höger eller centrera
< br >
Infogar en radbrytning
< blockquote >
< / blockquote >
Dras texten från båda sidor
< dl >< /dl >
Skapar en definitionslista
< dt >
Föregår varje definition term
< dd >
Föregår varje definition
< ol >< /ol >
Skapar en numrerad lista
< li >< /li >
Föregår varje objekt i listan och lägger till flera
< ul >< /ul >
Skapar en punktlista
< div align =? >
En generisk tagg används för att formatera stora block av HTML, används också för formatmallar

Grafiska element
< img src = "namn" >
Lägger till en bild
< img src = "namn" align =? >
Justerar bildens: vänster, höger, center; botten, topp, mitten
< img src = "namn" gränsen =? >
Anger storleken på ram runt en bild
< hr >
Infogar en horisontell regel
< hr storlek =? >
Anger storlek (höjd) i regel
< hr bredd =? >
Anger bredden på regel, i procent eller absolut värde
< hr noshade >
Skapar en regel utan en skugga

Tabellerna
< tabell >< / tabell >
Skapar en tabell
< tr >< /tr >
Sätter igång varje rad i en tabell
< td >< /td >
Sätter igång varje cell på en rad
< th >< /th >
Sätter igång i huvud (en normal cell med fetstil, centrerad text)

Tabellattribut
< tabellkantlinjen = #>
Anger bredden på gränsen runt tabellceller
< tabell cellspacing = #>
Anger mängden utrymme mellan tabellceller
< tabell cellpadding = #>
Anger mängden utrymme mellan cellens kantlinje och dess innehåll
< tabell bredd = # eller % >
Anger tabellens bredd i pixlar eller som en procentandel av dokumentet bredd
< tr align =? > eller < td align =? >
Anger justering för cellen/cellerna (vänster, mitten eller höger)
< tr nederkant =? > eller < td nederkant =? >
Anger lodrät justering för cellen/cellerna (toppen, mitten eller botten)
< td colspan = #>
Anger antalet kolumner en cell bör sträcka sig över
< td rowspan = #>
Anger antalet rader en cell bör span (standard = 1)
< td nowrap >
Förhindrar rader inom en cell från att brytas för att passa

Ramar
< frameset >< / ramuppsättning >
Ersätter < body >-taggen i ett ramar dokument. kan även kapslas i andra ramuppsättningar
< frameset rader = "värde" >
Definierar raderna i en ramuppsättning, med nummer i pixlar eller procent av w\idth
< frameset cols = "värde" >
Definierar vilka kolumner i en ramuppsättning, med nummer i pixlar eller procent av bredden
< frame >
Definierar en enskild bildruta eller region i en ramgrupp
< noframes >< / noframes >
Definierar vad som ska visas i webbläsare som inte stöder ramar

Ramar attribut
< frame src = "URL" >
Anger vilken HTML-dokumentet ska visas
< frame namn = "namn" >
Namn på ramen, eller region, så det kan riktas av andra ramar
< frame marginwidth = #>
Definierar de vänster- och högermarginalerna för ram. måste vara lika med eller större än 1
< frame marginheight = #>
Definierar de övre och undre marginalerna för ram. måste vara lika med eller större än 1
< frame rullning = värde >
Anger om ramen har en rullningslist; värde kan vara lika "ja", "nej" eller "auto". Standard, som i vanliga dokument, är auto.
< frame noresize >
Förhindrar att användaren ändrar storlek på en ram

Former
För funktionella former måste du köra ett CGI-skript. HTML-koden skapas bara utseendet på en form.
< form >< / form >
Skapar alla former
< Välj flera namn = "Namn" storlek =? >< / Välj >
Skapar en rullande meny. Storlek anger antalet menyobjekt synliga innan du behöver rulla.
< alternativ >
Sätter igång varje menyobjekt
< Välj namn = "Namn" >< / Välj >
Skapar en rullgardinsmenyn
< alternativ >
Sätter igång varje menyobjekt
< textarea namn = "Namn" cols = 40 rader = 8 >

Se Steg
Relaterade Ämnen

Att göra en grundläggande HTML webbplats

vissa människor tror att att göra en hemsida är svårt. De är felSteg 1: där? Du kan prod is html webbplatser med något så enkelt som anteckningar eller text editSteg 2: Se webbplats Html. TypSteg 3: Lägga till innehåll Nu du kan lägga till punkterna...

Det mest grundläggande i en div-baserade webbplats

detta instructable kommer att visa dig det mest grundläggande i hur man bygger en webbplats med Divar. Eftersom tabeller som används för layout är onda! : pFör att förstå detta instructable, måste du veta grundläggande html och css. Om du inte förstå...

Bygga Quadcopters, drönare och Uav: s-en förklaring och lätt bygga av en grundläggande Quad.

Så du är intresserad av Quadcopters, Quadrotors, UAV, drönare och vad de kallar dem.Men vilka är de består av, och varför? Kan jag bygga en eller är de för mer avancerade elektroniska typ individer.Väl aldrig rädsla. Jag presentera en grundläggande ö...

Grundläggande Internet saker ram med Intel Edison

Sakernas Internet stacken kan innebära sensorer, små datorenheter, Cloud Computing tjänster och API: er. För de flesta nybörjare är genomförande av var och en av dessa delar var för sig billigt och enkelt, med flera tillgängliga alternativ för prisvä...

Lätt grundläggande Arduino Ethernet Controller

jag nyligen gick ut och köpte en Arduino Ethernet Shield men kunde inte riktigt ta den i bruk som jag inte kunde hitta några lätt tutorials så jag började att försöka kod själv. Jag kunde komma med en enkel del av koden som visade på en LED från din...

Luna Mod Looper grundläggande Stamp2 Version

Inledning:Förresten, kan du hitta programkoden för detta projekt på denna länk:http://www.mediafire.com/?c0z2b1wc10uiz53Låt mig veta om du har några problem att ladda ner kodenMotivation: Gör tidningen är fantastiskt! Jag läst de flesta av dem när ja...

Grundläggande aritmetik i C++

Programmering är en relativt ny studie. En av de vanligaste och mest grundläggande kodning språk kallas C++. Detta används av stora företag som Google, Apple och Microsoft för att skapa program. Ett exempel är Google Doodle som visas på Googles start...

Grundläggande CMD spel (körbar och kod textfil ingår i länkar)

jag skrev ett spel i C-språket som körs i Kommandotolken.Den använder wasd-tangenterna för att flytta en 0 runt i ett hav av * s.Du kan ange upp till 6 wasd-tangenterna och tryck enter.Detta gör att du kan flytta en ruta i taget eller flytta många ru...

Grundläggande kodning

Detta instructable går över några grundläggande koder som används ofta i kodningSteg 1: variabler En variabel är en referens till viss information. Du skulle ställa dessa variabler så här:x = äpplenVariabler är där information kan bibehållas och refe...

Android-utveckling: Att skapa en grundläggande kalkylator

Välkommen till en rolig tutorial på att göra en grundläggande kalkylator på en Android-applikation. I denna tutorial guidar jag dig genom dataöverföring all nödvändig programvara, utforma layouten för ansökan, kodning till att få det att fungera orde...

Bygga en grundläggande lap steel-gitarr

i detta, min första Instructable, kommer jag försöka krönika byggandet av en enkel Lap Steel guitar. Ansvarsfriskrivning; elverktyg och skarp skärande verktyg kommer att användas och jag tar inget ansvar för människor som använder dessa saker slarvig...

Grundläggande Linux-kommandon

grundläggande Linux-kommandonObs: den ":" kolon är inte en del av kommandon!1. ls: visar en lista över filer i en katalog2. ls -l: listar filer i lång form, storlek, datum redigerad och behörigheter3. pwd: skriva ut arbetskatalog eller katalogen...

Grundläggande modifierbara Lödstation

Välkommen till min första Instructable för en Lödstation.Det finns många lödning stationer på denna webbplats så varför är detta en speciell?Det är mycket material effektivt, kan fungera för en variant av brödunderläggen, du kan arbeta i olika vinkla...

Grundläggande "Klä upp" Flash spel

Dress-up spel är en de enklaste spel att göra med blixt. Detta instructable kommer att instruera dig om sätt att göra din egen dress-up spel.För att följa detta instructable, behöver du Adobe Flash av något slag. Jag använde CS6, som du kan ladda ner...

ESP8266 Grundläggande IoT ljus

Detta Instructables visar hur du använder ESP8266 BASIC fjärrkontrollen ett hushåll ljus.Steg 1: Varför byta fjärrkontrollen?Min hem hall strömbrytare dölja bakom skåpet och långt från dörren. Det är svårt att slå på ljus när jag kom hem eller stänga...

Grundläggande arbetsflöde för 3D-design i Sketchup och 3D-utskrifter @ home:

jag har haft några folk frågar mig om min process för 3D utskrift och tänkte jag skulle dela en hög gå igenom med hjälp av Sketchup till design och en MakerBot Thing-O-Matic fysiskt skriva ut mina mönster hemma i min lilla lilla kontor, i min lilla l...

Hur du använder SurfaceMapperGUI för grundläggande Projektion kartläggning projekt

i detta Instructable jag kommer att tala om ett verktyg som jag skapade kallas SurfaceMapperGUI, som är tänkt som ett riktigt barebones gränssnitt för projection kartläggning som intuitivt kan avhämtas inom en dag.Finns många andra Projektion kartläg...

Grundläggande elektronik

att komma igång med grundläggande elektronik är lättare än du kanske tror. Detta Instructable kommer förhoppningsvis att avmystifiera grunderna i elektronik så att alla med intresse i att bygga kretsar kan slå i marken kör. Detta är en snabb översikt...

Grundläggande elektroniska komponenter

Hej allaI detta Instructable kommer jag att gå över grunderna komponenterna i elektroteknik samt det största användningsområdena inom industrin.Jag kommer också att ge korta instruktioner om var man kan hitta och bärga dem.Steg 1: växlar Växlar är en...