Hand skål (1 / 7 steg)
Steg 1: Modeling handen
När poserar handen, hade jag några saker att komma ihåg. Jag ville naturligtvis alla fingertopparna röra marken på samma nivå så att skålen skulle stå upprätt. Jag hade också noga tänka över hur jag utspärrade ut fingrarna. Fingrarna krävs för att tillhandahålla så bred bas som möjligt medan du tittar också naturliga och bekväma (Poser gör ingenting för att stoppa du contorting sina modeller i groteska och onaturliga positioner, så detta är svårare än du kanske tror).
En mer subtil fråga var att göra med hur jag visste skulle så småningom bli skivad modellen när jag exporterade den i 123D Make. Jag visste från början att jag ville ha denna skål som göras av radiella skivor konvergerande någonstans runt basen av handflatan. Detta innebar att jag var tvungen att placera fingrarna så att de alla ungefär pekade rakt utåt från samma plats (så att varje finger skulle innehålla ett segment av plywood). Någon större förskjutning skulle göra skivning modellen omöjligt. Detta är ett utmärkt exempel på hur viktigt det kan vara att visualisera hela designprocessen av ett projekt innan du ens börjar modellering.