Hand skål (2 / 7 steg)
Steg 2: Lägga till skålen
Jag placerade skålen ovanför handen och ansluten med strängpressning en segmenterad stjälk från handleden, som jag sedan manuellt ställt innan du använder "Smidig Vertex" för att uppnå en smidig, flödar mellan delarna.
Jag använde även Blender för att se till att alla fingertopparna var nivå, genom att skära dem allt bort med längs samma plan. Ingenting är mer irriterande än vinglig möbler.
Observera igen att jag var tvungen att noga överväga hur jag planerat att skära detta i nästa steg. Till exempel om anslutande stjälken stack för långt till baksidaen, skulle då det bli struktursvaga som färre radiella skivor av modellen skulle nå ända ut till sina extremiteter. Kom ihåg: om du använder radiella skiva av trä då ju längre från stadens du går, desto lösare blir din struktur.
När jag hade allt placerad och gick, exporterade jag modellen som en STL-fil.