Hex redigera artikelkvantiteterna i TES: Skyrim (Xbox) (5 / 7 steg)
Steg 5: Under tiden vid datorn...
Nästa öppen upp Hex Workshop och lanseringen "base converter" från under verktyg släppa ner. droppa ner under "byte order" Välj "intel" och den andra bör vara "osignerade långa". i rutan som heter "decimal" anger du antalet objekt du lägger i tunnan. (Till exempel, jag sätter 5 spriggan sap i fat, så jag kommer att använda nummer 5 (05000000)). Anteckna detta nummer.
Nästa, ersätta numret med nummer du vill ha när din gjort. för mig vill jag runt 16,000,000 så jag ange detta nummer i och få ett annat värde (0024F400) anteckna här också.
Nu måste du hitta hex koden för det objekt du lägger i tunnan. Du kan hitta en lista med dem här (för spriggan sap är det: 00063B5F) men vi är bara intresserade av de 5 sista siffrorna (63B5F) anteckna som alltför.
nu inom Hex workshop Klicka på Arkiv > Öppna och välj Spara du extraherade tidigare.
Tryck på CTRL + F och skriv in i denna sträng: 4 (den femsiffriga kod) (det nummer du har)
Så strängen för mig skulle se ut så här: 463B5F05000000
Kontrollera "hitta alla instanser" och söka i den.