Hur du kommer igång med Unreal Engine (15 / 32 steg)
Steg 15: Vänta tills den Unreal Engine Editor öppnar
Studera bilden ovan för att bekanta dig med de viktigaste delarna av Unreal Engine redaktör. Alternativt kan du titta på YouTube-video.
Blå rektangel (i mitten)
Detta är vyport. Detta är din syn in i spelet som du skapar. Du kan flyga runt på kartan genom att hålla ned Höger musknapp och använda den W, A, S eller D tangenter på tangentbordet, och flytta musen för att flytta din "huvud".
Du kan klicka på objekt du ser i visningsområdet och manipulera dem med hjälp av röd, grön eller blå pilarna som visas av kuben i ovanstående bild, nära den vänstra kanten av visningsområdet.
Lila rektangeln (övre mitten)
Detta är i verktygsfältet. Verktygsfältet innehåller snabb åtkomst till vanliga uppgifter. Mest användbara knappen är knappen spela , som tillåter dig att spela ditt spel. Gå vidare och Klicka spela. När du är klar, tryck på ESC -tangenten på tangentbordet.
Röd rektangel (nederst till vänster)
Detta är Innehållsläsaren. Den innehåller alla tillgångar tillgängliga för ditt spel. Du kan dra och släppa bilder, ljudfiler och 3D-filer här att lägga till nya tillgångar. Detta är en av de viktigaste delarna av redaktören.
Orange rektangel (vänster överkant)
Detta är panelen lägen . Denna panel kan du lägga till nya saker till ditt spel, skapa landskap och ändra objekt.
Vit rektangel (övre högra)
Detta är Världen Outliner. En värld är en samling av nivåer. Världen Outliner visar alla de aktörer som finns i världen. Du kan skriva i rutan "Sök" att hitta något du har placerat in i världen.
Lime rektangel (nederst till höger)
Detta är fliken Detaljer . Det visar all information för den markerade skådespelaren i visningsområdet. Du kan ändra de variabler som du ser här.
Rosa rektangel (inom Lime rektangeln)
Detta är en uppfattning i hierarkin av komponenter i en vald skådespelare. I detta fall, eftersom en kub väljs i visningsområdet, ser vi att det finns en "statisk Mesh komponent" bifogas. Den "statiska Mesh" är bara formen av kuben.