Hur du kommer igång med Unreal Engine (1 / 32 steg)
Steg 1: Lär dig grundläggande begrepp
Spel motorer är den programvara som styr reglerna, fysik och visual/hörsel rendering av videospel. Unreal Engine av Epic Games software innehåller en anpassningsbar spelmotor som utvecklingsverktyg som gör det enklare att skapa spelinnehåll.
Nivåer, även känd som kartor, är (vanligtvis 3D) utrymmen i vilka gameplay äger rum.
Aktörerna är objekt som placerats inom 3D miljö en nivå av spelet designers. De kan finns på en viss plats och ha en storlek men flytta, rotera, krympa och växa. Deras funktioner beror på komponenterna som läggs till dem.
Komponenter kan läggas till aktörer att ändra den deras funktionalitet och hur de beter. En skådespelare kan exempelvis bli ett ljus eller ljudkälla, en kamera genom vilken spelaren kan Visa nivån eller ett objekt som är synliga för spelaren som en vägg eller en annan spelares avatar.
Projekt i Unreal Engine innehåller alla koden och innehåll (inklusive ljud-och bildfiler) för ett spel.