Hur man gör en musikalisk stol (10 / 12 steg)
Steg 10: Justera skissen
Om du går in skiss på arduino finns det några variabler som är roliga att leka med. Vi har märkt vilka variabler är den mest tinker-stånd och de är nog bättre kvar ensam (om du inte är en arduino mästare).
Här är några användbara tips:
#define SIXTEENTH_NOTE_MS (100) - denna inställning fyllighet och täthet av arpeggio (en serie anteckningar spelade i sekvens). Vi har beslutat att använda arpeggio för att göra den ljud amore "musical"
#define SENSOR_HYSTERESIS (10) - denna variabel definierar hur känslig enheten som ska ändras jn motstånd. Vi ringde detta ner till 4 för att få ett mer full ljud (även om det också kan producera mer "brus" i systemet).
#define LOWEST_NOTE (48)
#define HIGHEST_NOTE (96) - dessa två variabeln styr intervallet i anteckningar som kan spelas även de högsta och lägsta anteckningarna inte används vanligtvis.
#define MY_INSTRUMENT (0) - har hotellet till instrumentets "flygel" men det är kul att leka med siffror (den går upp till 127 att skapa några intressanta ljud och även percussiva effekter). Du kan också ändra volymen och "strike force" här om hörlurarna inte har volymkontroll.