Hur man Handcraft ett smärtsamt självrefererande virtuella handelsvara fetisch objekt (på kul och Profit!) (2 / 8 steg)
Steg 2: Skapa en virtuell version av boken
I nästa två steg kommer du att vända det som redan är en i huvudsak virtuella handelsvara--den litterära property du skrev och säljs till din publisher - till ett faktiskt virtuella handelsvara. För detta behöver du tillgång till en faktisk virtuell värld, och i synnerhet, behöver du en virtuell värld som faktiskt kan du bygga din egen custom-specad virtuella objekt i. Som, ja, ganska mycket innebär Second Life. Så gå vidare, komma över det och få det överstökat: du kommer att behöva hitta ett nytt sätt att bevisa hur cool du är förutom att vara den sista killen på blocket som vägrar att registrera dig för deras alldeles egna promenader, talar, 3D-grafiska Second Life "avatar" (gratis!).
Gjort? Okej: du är en "bosatt" i Second Life nu. Vad nästa? Två alternativ. Ett: du kan ägna de närmaste 100 timmarna eller så att lära sig nog av Second Life enerverande egna objekt-scripting språk att skapa en buggy, delvis läsliga virtuell version av din bok. Eller två: du kan betala ace Second Life bok coder Falk Bergmann en mycket rimlig mängd Linden dollar att förvandla din bok till en stilig, fullt fungerande arbete av objekt-scripting geni.
Berätta för honom jag skickade dig.
Åh, och barn, mycket viktigt: Glöm inte att få din utgivarens tillstånd innan du börjar på detta steg! Virtuella eller inte, din Second Life bok är en kopia av din verkliga bok, och om inte din utgivare ger dig rätt att göra det, du åkning på tunn is, civil-och/eller-kriminell-ansvar-wise.