Hur man målar en akryl porträtt (6 / 7 steg)
Steg 6: Vit - höjdpunkter
I det sista steget kommer du märka att jag översvämmade köttet men lämnade färgerna i hennes hår och ögon. Detta är symbolisk.
I det här steget måste jag översvämning bilden med vitt för att ytterligare drone ut överflödig färg. Jag hade planerat att rentvå bakgrunden i denna bild i stället för att sätta i några höjdpunkter eftersom jag vill ha fokus på Mrs Arbus. Jag använder en generös mängd av vita på detta porträtt för att ge henne den mjukhet som jag känner. Du kan se hur orange tjänade till att drone ut köttet och pre mjuka köttet för de slutliga höjdpunkterna. I många målningar skulle jag gå för skarpare höjdpunkter, vilket är faktiskt mycket mer sparsamt. I den här tavlan valde jag mjuka handen över den hårt skuggade Undermålning.
Djupet av Undermålning är fortfarande tydlig, men överskottet av orange och vitt har gjort den Undermålning färger att sjunka djupare att göra dem betydligt mer subtil. Den sista ståenden bör inte som en kopia av bilden källa, men bör vara ett uttryck för känslor, du vill ha stående till känna. Jag tror jag fick hennes verkliga mått ganska nära, men målningen verkar ganska annorlunda än källa foto. Spela upp på färg och ljus får mig att accentuera lusciousness av hennes rika ansiktsdrag. Jag målar alltid fri stil, utan något liknande nät att försöka kopiera dimensioner. Detta är bara min personliga preferens.