Hur man rita Sweet 3D-grafik för LED kuber (1 / 9 steg)
Steg 1: Kub 101
Ritning i en LED cube är precis som på en 2D-skärmen.
På en 2D-skärm, du har ett rutnät av pixlar, och om du vill rita en bild, du bara berätta en pixel på en viss (x, y) punkt som en viss färg.
I en kub, har du ett 3D rutnät av volymetriska pixlar eller voxlar, och du berätta en voxel på en viss (x, y, z) punkt som en viss färg. De rita här visar du samordna systemet jag använder i dessa animationer.
I alla exempel här jag ritning i en 8 x 8 x 8 kub, men samma teknik kommer att arbeta i någon resolution.
Om du vill följa med och arbeta på din egen kod, ta bearbetningsmiljön om du inte redan har det, och installera L3D kub bearbetning bibliotek. Alla av koden i detta instructable är ett exempel i biblioteket, och det är en bra utgångspunkt för att utveckla animationer av din egen.
Slutligen, sätta på en resa spellista och stämpla din biljett på midnatt tåget.