Hur utforma, skriva ut och använda 3D tryckt läder stämplar! (3 / 11 steg)
Steg 3: Spåra fotot i Sketchup
Med din valda grafik sparas, är nästa steg att importera den till Sketchup. Börja med att öppna ett dokument med Sketchup i den "produktdesign / träbearbetning - Inches" läge. Detta är ett bra läge för att arbeta på projekt med liten detalj som är precis vad vi vill, (Obs: om du är en metrisk person finns det också en, "produktdesign / träbearbetning - metriska" läge. När dokumentet Sketchup är öppna, skapa en 3 "x 3"x1/8"fyrkantiga arbetsyta. Detta kommer att fungera som en utgångspunkt för din stämpel och kan ändras för att passa större eller mindre mönster. Nästa, gå till fil och sedan scrolla ner och klicka på Importera, hitta din bild och slå till OK. Efter en stund att ladda, din bild ska visas i SketchUp, ta tag i den och placera den ontop av fyrkantiga arbetsytan du gjort tidigare.
Nu roligt del! Hitta Visa överst på skärmen och bläddra ner till ansikte stil och sedan rulla över och klicka på röntgen. Detta blir allt lätt transparent så att du kan se igenom bilden du importerat ner till torget arbetsytan. Från och med nu ut du kommer att växling mellan linjen och ARC verktyg för att spåra din design på ansiktet på arbetsytan. Detta är en mödosam process men jag vet det finns inte för närvarande ett bättre sätt att göra det i SketchUp. Verkliga Tricket är att se till att vistelsen linjer planar i ansiktet av arbetsytan, som du spåra du kan oavsiktligt dra en linje som stiger över eller sjunker under ytan som kommer att orsaka alla möjliga problem när du går för att pressa din stämpling yta. För att undvika detta, regelbundet justera din kameravinkel så att det är vågräta med den översta sidan på din arbetsyta, kommer detta att du kan se alla områden där din spår inte är plana.
Om du råkar ha en design som Assassin's Creed Symbol jag valde att använda, kan du klippa din arbetsbörda på mitten genom att klippa design i hälften på det linje av symmetri. När du har hälften av design spåras kan du kopiera och vänd den spåra linjen, och se till att rada upp och ansluta alla osammanhängande punkter.