InMoov flytta (2 / 4 steg)
Steg 2: Kontrollera servon med Arduino
Medan den finger startmotorn ger en bra testning kommer att plattform, om du är lik mig du bli uttråkad med bara ett finger och vill ha mer. Då måste du få .stl filer för hand, handled och underarm från http://www.inmoov.fr/download/ och Följ tutorials på http://www.inmoov.fr/assembly-help/ att gå vidare med projektet.
Jag äger inte en 3D-skrivare, så jag var tvungen att använda en kombination av 3dhubs, det lokala biblioteket och den lokala MakerSpace att få alla delar ut. Underarmen delar tog ett tag att få tryckt, så när jag hade handen och handleden tryckt jag gjorde en trä plattform för servon att börja animera handen. Du kan se Servo Test skissen körs på plattformen av trä i den första videon på detta steg.
En anteckning på kapacitiv touch. Jag tänkte att göra Inmoov's hand gränssnitt med min Android tablet skulle vara lika enkelt som limning stylus tips till fingrarna, men det visar sig det finns mer att göra än så. För att utlösa touch måste skärmen pennan anslutas till en mänsklig hand eller något annat som har tillräckligt kapacitans att efterlikna en mänsklig beröring. Jag hittade aluminium folie virad runt fingrarna, ansluten till 3' längd koppartråd med några ledande skum, att mildra effekterna på skärmen, fungerade bra.
Med en enkel Arduino skiss kunde jag tid fingerrörelser spela lite tune.
Spela upp VIDEO gifta sig hade ett litet lamm
Denver Mini göra Fair in jag min InMoov Arm med en Arduino och HC-04 Ultra Sonic sensor att spela Rock Paper Scissors med åskådare. När sensorn känner spelare handen i spelplanen den initierar tre vändningar av handleden, då väljer slumpmässigt ett nummer 1-3. 1 = rock, 2 = papper, 3 = sax.