Interaktiva Dungeon styrelsen
Någonsin velat ta dina erfarenheter av dungeoneering till nästa nivå? Tja, jag har, och för mig, bygga en interaktiv dungeon ombord var vägen att gå.
Idén till projektet kom när jag var tvungen att bygga något med arduino för ett skolprojekt. Jag höll på att spela fängelsehålor och drakar för första gången och efter att ha gjort massor av forskning, tänkte att spelet skulle kunna göras mycket mer intressant och interaktiva.
Vissa former av förbättra fängelsehålan som jag såg ingår: projicera styrelsen med en projektor, bygga fullskaliga miljöer och anpassningsbara mini. Men jag ville göra hela lite mer gamey, och har valt att kombinera D & D och Arduino.
Således kom jag upp med konceptet för en interaktiv dungeon ombord, men det är inte där det började.
Mitt första fokus var på miniatyrer. Minis är cool, alla vet det, men jag tänkte att det var en hel del potential som inte var avlyssnas i. Innan att veta mina begränsningar startade jag brainstorming om hur jag skulle göra minis mer intressant. Jag kom med idéer för minis med NFC fungerar, som kan rädda din D & D karaktär data och visar det på en bildskärm för lätt beräkning och sådant.
Efter att min tillämpningsområde utökas tänkte jag det skulle vara kul att leka med på spelplanen. Som med väggar som passar mellan spåren av torg och kakel som utlöste något på kontakt. Detta sätt dungeon master skulle kunna programmera vissa plattor med en effekt, som en fälla, skatt eller trap-skatt. Efter att presentera min första pitch, fick jag några mycket användbara synpunkter. Mycket av det tekniska talades om hur inse min lätta upp minis, som jag inte förstod (min förståelse av elektronik och fysik är ganska begränsade), men någon påpekade för mig att den mest intressanta delen om min idé var del där dungeon master kunde programmera plattor för att ha en hemlig effekt på spelarna. Detta var något jag hade bara halkade i i sista stund, men det förbryllad mig. Kanske hade rätt. Det var nog mest intressanta växelverkan av mitt koncept, så jag bestämde mig att fokusera på att.
Jag återjusteras min pitch och ändrade kurs, att designa och bygga en interaktiv dungeon ombord.
Vad gör det? Tja,
- Dungeon master kan ställa en kvadrat till någon av 4 lägen (färger)
- Vit - en normal kvadrat som gör inget speciellt
- Röd - en fälla som aktiveras när du kliver på det
- Orange - en kvadrat som innehåller en skattkista... Som angriper er när du plocka upp
- Grön - en kvadrat som innehåller en skattkista... Med faktisk skatt! Bra för dig!
Vill du veta hur man gör en själv? Läs på!