Inuti ingenjören notebook-en guide till bildmässigt skisser (4 / 9 steg)
Steg 4: Sneda ritningar
En sned bildmässigt börjar med en stege på syn på en av objektets ansikten, som ofta är framsidan. Vinklad, parallella linjer dras för att representera objekt djup. Gemensamma sneda djup linje vinklarna är 30ᵒ, 45ᵒ och 60ᵒ. Det finns ett par olika typer av sneda ritningar, finns det cavalier, som använder den exakta dimensionen av raderna för djup, så om du drar ett objekt som är 2 cm djup, då djupkurva skulle vara 2 cm lång i sina respektive vinkel. Medan detta ger dig en mer exakt skildring av objektets dimensioner, ser det mycket mer skev och orealistiska än den andra typen, kabinett. Ritningar skåp använda djup rader som är hälften av den faktiska längden på djupkurva. Denna metod gör att det ser mycket mer realistiskt, samtidigt tillåta dig att beräkna djupet av objektet.
För att göra sneda varningsbilder, är det bäst att använda metoden "glass box", där du skissar en imaginär glas låda kring objektet, att vara så tight som det kan vara men fortfarande att vara en rektangulär prisma. Jag kommer att Visa (ovan i bilderna) genom att göra en enkel "L" form. Här är en enkel steg för steg om hur du använder denna metod:
1. skissa rektangeln som representerar den totala bredden och höjden på framsida "box". Se till att höjd linjerna är vertikala, och längd linjerna är horisontell. Detta ger dig en direkt bild av framsidan. (Bild 1)
2. skiss djup raderna till den totala djup, att fylla rutan. Kom ihåg att göra din djup linjer på antingen en 30ᵒ, 45ᵒ eller 60ᵒ vinkel. Den vanligaste och enklaste att använda är 45ᵒ eftersom du kan göra en 45ᵒ vinkel på vanligt rutat papper genom att bara dra från hörn till hörn. (Bild 2)
3. skiss punkter och konstruktion linjer att identifiera kanterna på objektets ansikten som är på utsidan av lådan börjar med framsidan, då överkant och sida står inför. (Bild 3)
4. spåra över byggande fodrar med objekt linjer att avgränsa kanterna på objektets ansikten som sker på utsidan av lådan. (Bild 4)
5. använda konstruktion linjer, skapa resten av kanterna förekommer i rutan (liksom på kanterna som inte syns) att avsluta formen. (Bild 5)
6. spåra över konstruktion linjer som du precis skapat med objekt linjer att avgränsa övriga rader. (Bild 6)
7. det är ibland bra att lägga till skuggning för att skilja de olika ansiktena.
Tips: När skuggning, ljuset kommer alltid från ovan, så topp ansikten aldrig skuggade, de lämnas alltid vit. (Bild 7)