IR kontrollerade låsmekanismen (2 / 6 steg)
Steg 2: Steg 2: 3D-modellering
Låda inhägnad är 7,5 "x 4,5" x 2,5 ". Du kan använda någon storlek låda som du tycker passar, men denna storlek gör det möjligt för alla komponenter att passa in. Dessutom orange locket på tredje bilden har samma längd och bredd men en tjocklek på ca 0,25".
Söker du ett boende med LCD-skärmen, besök Arduino, skärbräda, eller servomotor, eller andra delar, webbplatsen GrabCAD (detta är en awesome öppen källkod webbplats som gör det möjligt att på lämpligt sätt använda olika komponenter som inte är förbundna med Autodesk Inventor). GrabCAD har måtten på de komponenter som redan har definierats. Allt du behöver göra är att importera dem till din dator.
Jag har pressad en rektangel för servomotor ska placeras i. I stället för att förlita sig på tejp eller lim, en extruderad rektangel eller tre dubbelsidig rektangel fungerar mycket effektivt (som visas här: |_|).
Pinnar är också pressad för Arduino att passa in. Igen skulle jag råda med verktyget extrudering över helt enkelt limma eller tejpa Arduino att skalet. Obs: du kan behöva höja styrelsen från insidan av skalet av ca 0,25" på grund av lödning stift under Arduino. Arduino storlek är ganska exakt när du importerar det från GrabCAD och ger en god uppfattning om fotavtrycket i rutan. Att sätta Arduino i pinnar garanterar att det inte kommer någonstans när som välts omkull t.ex.
Gör detta också innebär att extrudering för USB A kontakten B kommer att behöva flyttas också. Den vackra sak om Autodesk Inventor är förmågan att "projektet geometri". Arduino "B" kontakten kan projiceras på skalet av rutan och sedan formen kan vara pressad. Detta kommer att lämna ett fint hål för kopplingen ska placeras i.
Du kan också använda Inventor Studio för att skapa en video av design och animera vissa aspekter för att rotera eller flytta därför. Detta genomförande kommer att ge en god uppfattning om hur varje del kan flytta. Obs: Autodesk Inventor inte vet hur du, designer, vill en del att flytta. Varje del kan flytta 3D-utrymme i Inventor. Huruvida det fysiskt kan hända i verkliga livet är en annan historia. Måste du designa hävarm på lämpligt sätt i uppfinnare om du vill få en fullständig bild av utbudet av rörelse kommer den att producera.