Kanter: Hemliga Scavenger Hunt spelet (2 / 12 steg)
Steg 2: historia!
Från och med att skriva detta instructable är kanter 159 år gammal! 1854 placerade James Perrott en flaska med sitt telefonkort i ett mycket otillgängligt område i Dartmoor, England. Andra besökare som gjorde det till detta ur sätt locale placeras deras telefonkort i flaskan.
I 1888, den ursprungliga flaskan ersattes med en plåtask, och besökare började att placera avändarens vykort i rutan i stället för enkla telefonkort. 1907, John Strother först föreslog att en gummistämpel och loggbok placeras i rutan, och det moderna tidsfördrivet av kanter var född.
Dock var det inte förrän hela vägen i 1976 när Tom Gant publicerade en guidemap till de blott 15 postlådor som då fanns, att hobby började boom. Tråkigt nog en hel del skada orsakades av tidig spelare i spelet, tills en man vid namn Godfrey Swinscow fastställa vissa regler alla letterboxers hade att spela genom att:
- Rutorna bör inte placeras i någon form av forntid, i eller nära stonerows, cirklar, stenkistor, cairns, byggnader, murar, ruiner, peatcutters' eller tinners' hyddor, etc.
- Rutorna bör inte placeras i något potentiellt farliga situationer där skador kan orsakas.
- Rutorna bör inte placeras som en fixtur. Cement eller något annat byggmaterial är inte skall användas.
Kanter var sparas som en verksamhet, men bodde mestadels i Storbritannien på den punkten, tills den Smithsonian magazine publicerade 1998 artikel om hobby. Kort därefter skapades LbNA eller kanter Nordamerika. Av 2001, fanns det en brevlåda i var och en av de 50 staterna och det hade börjat att växa till mer internationell locales.
Tidiga internet tillåts denna gamla/nya hobby att växa och spridas. Nuförtiden, det det mestadels finns på atlasquest.com och letterboxing.org.