KRAMA mig karaktär FILTAR (3 / 6 steg)
Steg 3: Kropp, huvud/huva
Från och med den kropp bit du vill sy en bred sicksack runt kanten. Det slutar i kanterna och minimerar stretching.
Nästa kan du layout ansiktet med hjälp av skrot kände eller fleece. Du kan välja att antingen ha ansiktet på huvudet pjäsen (som farmor) eller på huven pjäsen (som garfield). Arbetar på bara en av de lager som du ska bifoga detaljer i ansiktet genom helt enkelt sy över toppen av dem med en rak söm som nära kanten som du kan. (Det skulle vara bra att ha en brodermaskin för denna del ~ blink, blink)
Vänder rätt sidor tillsammans av båda huvudet lager, sy dem tillsammans runt cirkeln lämnar "nacken" öppen för svarvning. Gör detta med huva bitar också. Igen lämnar en liten öppning för svarvning. Sedan aktivera dem båda till höger.
Arbetar nu på höger sida av den bit du kan toppen sy några mer detaljer på. Obs: Detta görs via både tjocklekar så de kommer att dyka på båda sidor. (garfield's ränder eller mormors hår)