Lärande sekventiella logik Design för en Digital klocka (3 / 14 steg)
Steg 3: Grunderna i D & T Filp-Flops
Vid en tidpunkt i digital elektronik insåg att du behövde komma ihåg tidigare värden att beräkna nya. Till exempel ta vår egen räknare. Du behöver veta vad tidigare var, så att du kan räkna till nästa. Bara om du visste det tidigare numret är 2 kan du säga nästa nummer är 3 höger?
Per definition kallas en krets vars nuvarande produktion beror på nuvarande input och förbi output en sekventiell krets. Räknare är sekventiellt går runt. Så långt måste att finnas att komma ihåg det tidigare tillståndet. Detta ledde till utvecklingen av en spärr. En spärr är en enkel krets som "spärrarna" eller lagrar 1 eller 0.
Jag har lagt upp PDF-filen av grunderna flip flops, vad de är och vad gör de? Jag var tvungen att ladda upp den för formatering frågor. Efter att ha läst igenom dokumentet, fortsätter du med nästa steg. Kom ihåg, du inte kan konstruera kretsar med flip flops, om du inte vet och förstår deras grunderna.