Låta frukt - hur man gör en skulptural ljud Visualizer (4 / 6 steg)
Steg 4: Konfigurera globala parametrar
Programmet använder 3 inbyggda bibliotek, minim biblioteken används för sund analys, medan processing.dxf bibliotek //allows du till "record" 3d-objekt.
import ddf.minim.analysis.*;
import ddf.minim.*;
import processing.dxf.*;
Dessa parametrar styr hur frukten fungerar och dess upplösning och utseende.
int m = 6; logavg 1 styr fördelningen av spektrum
int n = 6; logavg 2 kontrollerar amplituden på spektrum
int ptDensity = 200. tätheten av cirkla runt y-axeln
float r; radie
Inställningar för "scan" rörelsen.
float beta = 0; vinkel
int idx = 0; index
sund inställning behövs för att spela mp3-filen.
Minim minim;
FFT fft;
AudioInput i;
AudioPlayer tänka;
Frukten är i huvudsak en sfär som är uppdelat i UV-koordinater. Denna matris lagrar koordinaterna från varje punkt på //the yta, vilket gör att frukten att memorera toppar och dalar registrerade i den föregående cykeln.
PVector [] [] coords;
Följande parametrar skapa record-knappen funktionalitet.
RecordButton recIt;
int recX, återanvänd, recSize;
booleska recHit = false;
booleska rekord = false;
färg recFill, recHighlight;
int waveSize = 0;
booleska waveHit = false;
int waveFade = 255;
Spela knappen Inställningar
PlayButton spela;
int playX, playY, playSize;
booleska playHit = false;
färg playFill, playHighlight;
booleska play = sant;