Löda konstruerade inramade hänge (19 / 19 steg)
Steg 19: efterbehandling
Emerying på baksidan och framsidan av skäret blir mer besvärlig - här är där emery verktyg komma till. För framsidan av skäret kommer att målgång bero på vad din bild eller struktur är; på grund av avtryck jag kunde inte göra mycket emerying eller riskerar att förlora bilden - jag bestämde mig på en ljus emery endast 1500 grus med min emery verktyg.
För baksidan av insatsen jag gav det en bra emery - 220, 400, 600, 1000, 1200 och 1500 emery - ingen polering, eftersom jag inte kunde komma in i hörnen jämnt med en polering verktyg (bild 30). Borgen är en rak bit; Smärgel och polska. Noggrant curl borgen med fingrar eller tång.
Läs mer om polering tur att sidan 76 i September, 2012 frågan om att skapa Linus smycken.
Kan tala om Finish. Finishen är den del som jag gillar minst! Jag är allt om åtgärden: lödning, Hamra, passande saker tillsammans - roligt bitar. Men slut - bra - är förmodligen den viktigaste delen. Ingen mater hur väl du gör lite action - noggrant passande att perfekt gemensamma - att få en vacker ren löda gemensamma - en dålig finish gör det alla ser dåliga. Uppvärmning sterling silver har en särskild sida påverka: firescale. Heres vetenskapen: firescale är en röd eller gråaktig lila fläck som visas för blandningar av silver och koppar, som sterling silver. Vid höga temperaturer, syre och blandar med koppar att bilda kopparoxid och sedan kopparoxid.
När du har gjort alla dina lödning är firescale inte "märkbart" eftersom den täcker hela ytan av pjäsen. Emerying eller arkivering kommer att börja ta bort de firescale gör det märkbart eftersom det nu finns en kontrast där det är och där det inte är. Du kommer aldrig få en fin ljus även finish utan att ta bort alla firescale. Försöker att "täcka" firescale med en textur kommer endast resultatet med en textur vara högre än för firescale - eftersom du inte kan dölja en färg genom att sätta en textur ovanpå det!
Vad någonsin finish väljer jag att avsluta min pjäs med jag alltid ta det först till en hög polska av emerying alla firescale borta och polering. Jag kan inte lämna det på en hög polska men jag börjar alltid det - en hög polska alltid kommer att göra en textur ser bättre ut.
När du kan och när du kan inte ta bort firescale.
Det är inte alltid möjligt att emery bort firescale. Om en struktur eller avtryck måste göras innan lödning det på plats (som för min rulle tryckt infoga), emerying firescale bort efter alla av lödning är klar, kommer att resultera i förlust av min bild. I stället leva jag"med det". Ett knep som kan användas i detta fall "raising fina silver" eller "utarmning förgyllning". Genom upphettning och betning sterling silver flera gånger (tills du uppnår en enhetlig vit färg), du skapar ett tunt lager av rent silver på ytan - sterling silver är gjord av rent silver och koppar. När denna ren silver yta uppnås kan en tumlaren eller mässing pensel användas att polera den. Använd inte emeries eller polering tekniker som tar bort metall - eftersom detta tar bort det mycket tunna lagret av rent silver. Jag gör detta bara i områden som är infällda eller texturerat; om den används på upprepade yttre ytor gnugga kommer att ta bort det rent silvret - pjäsen kommer att se fantastiska när man säljer den, men kommer inte ta lång tid innan firescale märks - detta är ett fult trick! Ta alltid bort firescale där du kan.
Vissa artister väljer att lämna firescale på en bit för att de gillar utseendet på det - detta är en ärlig designval. I slutändan är vad som är viktigt att du - konstnären - är nöjda med arbetet. Det är viktigt att göra medveten designbeslut – gröt som bra abstrakt konst - din yta bör vara ett resultat av valet inte brist på kunskap, skicklighet eller hantverk.