Marionett animatör (6 / 6 steg)
Steg 6: Steg 6: köra marionett animatör programvara
Unizip marionett animatör prototypen programvara efter dataöverföring från
Och köra programmet.
Det kommer COM port information från dig, ge din UNO är ansluten till porten. Ex COM3, COM4
Det måste också varaktigheten av animering du vill skapa. Det finns också en prov-fil, testa ljud synkning.
Kryssrutan "marionett active" och testa anslutningarna av din marionett. Om du flyttar de tre reglagen, kommer du se huvud och käken av marionett flyttar också. Om något inte fungerar. Kontrollera anslutningarna.
Efter det måste du skapa animering genom att sätta in nyckelrutor och justera reglagen flytta huvudet och käken. När som helst kan du förhandsgranska animeringen på dockan genom att markera rutan "marionett aktiv". Du kan också spara animeringen och ladda den senare använder spara och ladda animation knappen.
Gå på, hantverk prestanda. Börja med läpp-synk. Du kan använda varje traditionell animering metoder här.
När du är nöjd med din animering markerar du rutan "marionett active" och tryck på PLAY för att Visa marionett spela upp animeringen.
Ha kul, ser fram emot för att höra dina kommentarer.