Med Kinect Hacks för dansträning (2 / 5 steg)
Steg 2: Välj lederna för att analysera
Majoriteten av denna kodning händer i skelett stream återgivningstillägget.
Eftersom vi gjorde detta projekt specifikt för dans, visste vi att vi bara ville titta på vissa leder.
För det första göra en lista som innehåller lederna vi inte vill se där vi införa andra variabler:
privat lista NoJoints;
Det andra måste vi initiera listan i avsnittet offentliga omställning void initiera kodning
NoJoints = ny lista {JointType.Spine, JointType.ShoulderCenter, JointType.Head, JointType.HandLeft, JointType.HandRight, JointType.HipCenter, JointType.FootRight, JointType.FootLeft, JointType.ElbowLeft, JointType.ElbowRight};
För det tredje måste vi berätta ska inte dra lederna som ingår i listan. Gå ner koden till den plats där lederna dras. Det bör finnas en grön kommentar som säger "Nu dra lederna":
if (! NoJoints.Contains(j.JointType))
{
Detta. () SharedSpriteBatch.Draw
this.jointTexture,
this.mapMethod(j.position),
null,
jointColor,
0.0f,
this.jointOrigin,
1.0f,
SpriteEffects.None,
(0.0f);
}
Koden i klammerparenteserna finns redan där när filen öppnas. Vi talar helt enkelt det att om listan innehåller ett gemensamt i listan NoJoints, programmet bör Rita den.
Du kan också lägga till och ta bort ben för att ansluta lederna. Detta är så enkelt som att kommentera ut de ben som du inte vill och efter koden skriven för benen att dra i nya. Guiden är:
detta. DrawBone (skelett. Leder, JointType.Joint1, JointType.Joint2),