Med Kinect Hacks för dansträning (5 / 5 steg)
Steg 5: Steg 3 fortsatte:
under variablerna vi lagt till, vi måste berätta det vad jag ska skriva i vissa situationer. Vi kallade dem danceMessage och danceMessage2. Här kommer vi också att ge programmet våra nuvarande skelett som vi vill att det ska kontrollera:
int currentSkeleton = 0;
string danceMessage = "lägre din:";
string danceMessage2 = "öka din:";
Vi kommer att använda dessa dans messagesto ger korrigeringarna som spelare som han/hon dansar:
denna kod kommer att gå under där koordinaterna för lederna skrivs ut
Detta. SharedSpriteBatch.DrawString (teckensnitt, danceMessage, nya, vector2(0,450), Color.Red);
Detta. SharedSpriteBatch.DrawString (teckensnitt, danceMessage2, nya, vector2(0,425), Color.Red);
Denna kod kommer att gå i avsnittet "nu dra lederna" att kontrollera varje uppsättning lederna:
om (shoulderCheck [currentSkeleton]! = JointType.Head)
{
Switch (shoulderCheck[currentSkeleton])
{
fall JointType.ShoulderLeft:
danceMessage += "vänster axel,";
bryta;
fall JointType.ShoulderRight:
danceMessage += "höger axel,";
bryta;
}
om (j.JointType == shoulderCheck[currentSkeleton])
jointColor = Color.Red;
}
Detta är för axeln lederna och det säger att om en gemensam är högre, det kommer att vara färgad röd, vilket betyder att det är ur läge. När det placeras nivå igen, blir det grön. Nu skriver du koden för höft och handled lederna också!
Knän och vrister har en liten justering och återkommer endast en möjlighet. Detta används för att kontrollera placeringen av dansare foten i passe (används för svarvning):
Kontrollerar den högra fot och knä
om (kneeAndAnkleCheckR [currentSkeleton]! = JointType.Head)
{
Switch (kneeAndAnkleCheckR[currentSkeleton])
{
fall JointType.AnkleRight:
danceMessage2 += "Höger fot,";
bryta;
Sedan skriva kodning för vänster fotled och höger knä!
Jag tror det är allt! Det finns en hel del coola saker att röra runt med i programmet. Du kan ändra färger och placering av objekt på skärmen! BLI GALEN!!