MouseGlove 2.0 - för dagligt bruk och VR
Detta är ett projekt jag har jobbat på för ett par månader. Det använder en gyroskop sensor att upptäcka hur handsken flyttas, och flytta markören därefter, och flex sensorer för att upptäcka om fingrarna är böjda och aktivera det vänster och höger musknappar. När du klickar, surrar handsken en motor att simulera feedback, som om den vore en faktisk musklick. Om fingret ringen inte är böjd, kommer inte att flytta markören, kan denna funktion du enkelt justera din hand. Mikrokontroller jag använde för detta projekt var Adafruit Bluefruit fjädern (jag tänkt att använda Bluetooth och göra det fungera trådlöst), men Adafruit's Pro prydnadssak är ett billigare alternativ. I GIF, jag spelar Skyrim med handsken, ringfingret sensorn gör att jag kan enkelt panorera runt och handsken gör att spelet känns mycket mer interaktiv!
Gyroskop Sensor-
https://www.Parallax.com/Product/27911
Billigare Adafruit modell (accelerometer)-
https://www.adafruit.com/products/2019
Flex sensorer - behöver du en flex sensor för varje finger du avser att kartlägga
https://www.adafruit.com/products/1070
Adafruit ProTrinket - jag föreslår 3V version, det är allt du måste att driva flex sensorerna
https://www.adafruit.com/products/2010
Vibrerande Motor - en jag använde var från RadioShack
https://www.adafruit.com/products/1201
10K resistor (brun svart guld) - minst 3, används med flex-sensorer