N: hur man gör en många--lager akryl och LED skulptur med variabel belysningsnivåer (8 / 13 steg)
/*
öppning 'n' version 1.2
3 uppsättningar av 2 ledde 's fadding från ena till andra via pot
*/
int ledPin1a = 11; ledde 1 en
int ledPin1b = 10; ledde 1 b
int ledPin2a = 9; led 2 en
int ledPin2b = 6; led 2 b
int ledPin3a = 5; LED 3 en
int ledPin3b = 3; LED 3 b
int PotPin1 = 1; Ange variabeln till värde av analog pinne 1
int PotPin2 = 2; Ange variabeln till värde av analoga stift 2
int PotPin3 = 3; Ange variabeln till värde av analoga stift 3
int värde1 = 0;
int value2 = 0;
int value3 = 0;
int ledValue1a = 0;
int ledValue1b = 0;
int ledValue2a = 0;
int ledValue2b = 0;
int ledValue3a = 0;
int ledValue3b = 0;
void setup()
{
pinMode (ledPin1a, produktionen);
pinMode (ledPin1b, produktionen);
pinMode (ledPin2a, produktionen);
pinMode (ledPin2b, produktionen);
pinMode (ledPin3a, produktionen);
pinMode (ledPin3b, produktionen);
Serial.BEGIN(9600);
värde1 = analogRead(1);
value2 = analogRead(2);
value3 = analogRead(3);
}
void loop()
{
värde1 = analogRead(PotPin1); läsa värdet av PotPin1
ledValue1a = värde1 / = 4.
ledValue1b = 255 - ledValue1a;
analogWrite (ledPin1a, ledValue1a);
analogWrite (ledPin1b, ledValue1b);
value2 = analogRead(PotPin2); läsa värdet av PotPin2
ledValue2a = värde2 / = 4.
ledValue2b = 255 - ledValue2a;
analogWrite (ledPin2a, ledValue2a);
analogWrite (ledPin2b, ledValue2b);
value3 = analogRead(PotPin3); läsa värdet av PotPin3
ledValue3a = value3 / = 4.
ledValue3b = 255 - ledValue3a;
analogWrite (ledPin3a, ledValue3a);
analogWrite (ledPin3b, ledValue3b);
Serial.Print(ledValue1a);
}
fungerar bra, raka blekna, en hög andra låg.