Nokia 5110 grafik handledning (3 / 6 steg)
Steg 3: LCD skapare
Jag på mac, kommer jag att använda en mjukvaran alarmerat LCD creator, som är skapad av portreathbeach, stort tack till honom. I windows, det finns en programvara som kallas LCD assistent som fungerar på samma sätt. Nedladdningar:
LCD skapare här
LCD assistent här
Jag kommer bara visa dig hur du använder LCD skapare i den här guiden. Om du vill veta hur du använder LCD assistenten ytterligare gå besöka några youtube tutorial eller söka på nätet för det :)
Nu, klicka på "öppna bmp image" och leta upp och välj din bild med grafik. Nästa klicka på "Generera C kod" och titta på de hexadecimala värdena dyka upp under. Klicka på fliken "Kopiera till Urklipp" och sedan stänga av programvaran.
Nästa, öppna din föredragna text-redigeringsprogram, skapa en ny fil med ingenting i den, då helt enkelt spara det som. c. Om .c inte är ett alternativ, kommer det troligen inte vara, sedan spara den som ett slumpmässigt filformat och döp om den till "thename.c" och i stället använda .c. Hoppas det är meningsfullt. :)
Nu måste du öppna en ny arduino skiss och stänga den igen, kom ihåg att spara den innan du stänger. Nu, gå till mappen arduino och öppna mappen din skiss är inne i. Flytta filen C inuti den mappen och bam, du är ganska mycket gjort, inte mycket vänster nu. Öppna den tomma arduino skissen och nu ser du en ny "flik" i den övre delen av skiss (se bilder). Öppna fliken och klistra in de hexadecimala värdena som du kopierade tidigare. I nästa steg kommer vi att lära hur man några minne.