Oortodoxa airsoft taktik för att hjälpa dig att vinna kriget (2 / 8 steg)
Steg 2: omläggningar
När det finns två ingångar: vanligtvis är denna taktik används om alla eller de flesta i fiendens team är hålad upp i en mycket bra stöd position. Du tar en stor majoritet av ditt team (lämnar 1-3 personer, beroende på team storlek). Den del av ditt team kommer att rusa in i den mest befästa delen av ståndpunkt. Om du har granater, ha en eller två personer stå på båda sidor om dörren/ingången med granater redo. Har dem kasta granater i, och den andra delen av denna trupp kommer att köras i skrek. Den skrikande delen är valfritt, men det definitivt bidrar till att göra mer psykologiska skador. Vid denna punkt, skulle många människor köra i skjuter från höften. Men det är precis vad du inte vill göra. Du vill sikta från axeln, och åtminstone se ut som du är mycket utbildad och vet hur man tar folk. Allt detta är för psykiska skador. När alla eller flesta av fienden vänds in mot din första trupp, har din andra trupp av 1-4 personer lugnt komma i ryggen. De bör ha mål plockat ut redan, eller åtminstone ha en allmän uppfattning var fienden är. De kommer komma in och försöka göra sin närvaro okänt, ta ut de mest tungt befäst avsnitten av basen bakifrån. Detta kan tyckas vara en lång process, men det bör alla gå ner på mindre än en minut, och det är om du tar en lång tid. Förväntar sig stora förluster på båda sidor.
Med en ingång: detta är lite klurigare än två, och det kräver en större flexibilitet. Du vill locka fram ett par fiender på en gång och ta ut dem. När du har tagit ut ett par (20-30%), eller när de börjar skicka ut fler människor på en gång, vill du inleda en full frontal attack. Beroende på befälhavaren, kommer det gå två olika sätt. Jag har till exempel två befälhavare som leder de flesta av mina spel som är komplett motsatser. Dan är mycket patienten och han gillar att gömma sig och vänta för fienden att passera honom och skjuta dem bakifrån. Cameron, kommer att å andra sidan följa fienden tills han hittar dem. Han tar 3 personer att försöka ta ner 5, och innan han skjuter, han kommer att ropa några Clint Eastwood stil slagord. Om du står inför en Cameron, kommer han så småningom besluta att skicka ut en stor styrka att ta ut din "scouterna". För detta ska fungera behöver du ett stort antal din team gömd, och ett par att spela rollen av scouter. Nu, några Camerons ute skickar en betydande kraft att ta ut scouterna. Möjligen samma nummer eller mer. Vid denna punkt, kommer din dolda män ta ut den kraft han skickar. En Cameron kommer att skicka en ännu större styrka vid denna punkt, förmodligen de flesta av hans team. Det är här de tyngsta förlusterna kommer förmodligen vara på båda sidor. Efter detta, ta vad som är vänster och storm i rummet. Nu, för en Dan (det vill säga en konservativ commander som gillar att vara på försvaret), din taktik att vara lite annorlunda. Du kommer att skicka ett par personer i att attackera. Det är mest sannolikt kommer att vara starkt befäst, eller åtminstone har områden av brand som kan drabba nästan var som helst. Efter att ha attackerat, kommer du att vilja dra ut. De ska skicka ett par personer att ta hand om dem. Om inte, ja, en avledning kommer inte att fungera mycket bra och du bör spendera lite tid planerar en plan B.
"Försvunna hund". Ett par av mina spel tillämpas något denna taktik. Du låtsas att du är förlorad från ditt team. Idealiskt, ni vet där fiender. Du kommer att bli ca 1000 fot bort från dem (igen, dessa är alla ideala förhållanden) och dolda, eller åtminstone där de inte kan se dig. Du vandrar sedan mot deras position, skrika för arbetskamraterna vänta upp. Efter 10-20 sekunder ropa du bara deras namn. Det andra laget ska gå i din riktning, medan resten av ditt team flanker dem bakifrån. På den punkten, borde det vara ganska lätt.