Perpetuum Domus (2 / 6 steg)
Steg 2: Prototyping
HUVUDKOMPONENTER I STUGAN:
---> Rotation mekanism
---> gränssnitt (programvara)
---> konstruktion
---> Design
MATERIALES ANVÄNDS FÖR MOKE UPP:
-plywood (gears, väggar)
-plast PLA (trappa och ben trycktes av 3d-skrivare)
-transparent akrylplast (väggar)
-olika verktyg och maskinvara
MASKINER
-Ben och trappa av 3D-skrivare MaketBot Replicator dubbla
-Laserskärning av StepDir Laser 100W
ROTATION MEKANISM
Rotation mekanism genomförs med motor och redskap. Huvudstyrinrättningen är fast på en stillastående (benet), genom den som bär detta redskap förbinder med golvet i stugan. Motorn är monterad i golvet. Kraften i motorn är 12 volt. Centrering axeln användes för att kombinera denna mekanism tillsammans.
INTERFACE
Prototyping scenen bestämde vi oss att begränsa interaktiviteten på huset med ljudgränssnittet.
Gränssnittet består av Intel Galilleo styrelse, som styr motorn, n coder, Halls sensor, röst modul lätt VR2.0.
Scenariot av interaktionen mellan användare och moke upp:
Kojan roterar på grund av modul lätt VR 2.0, som har mikrofonen och kommandon som var skrev ner av programmerare. Den reagerar endast på dem.
CONSTRACTION
Vi använde groove system och skruvar för anslutning alla delar tillsammans.
DESIGN
Ur arkitektonisk synvinkel är en stil av kojan nära postmodernism med inslag av gamla ryska träsnideri.