Photoshop retuschera | Hudton, öga förstärkning och gudomliga förhållandet (3 / 20 steg)
Steg 3: Kopiera och oskärpa
Duplicera i tre lager. Detta är ganska viktigt! Du kan inte se det tredje lagret på bilderna som jag satte den i efter men det var ett misstag från min sida!
Rätt klick > Duplicera.
Namnge botten en bas
En mitt en utjämning
och den övre en texturen
Dölja alla utom utjämning lagret. (Ögonikonen till vänster i lager)
Med utjämning lagret markerat, göra
Filter > Blur > Surface_Blur
Att ta bort fläckar helt Röra runt med inställningarna och försök att sudda ut det bara tills du inte längre kan se fläckar.
Slät hud Röra runt med inställningarna och försök att sudda ut det så mycket som möjligt medan du fortfarande att kunna identifiera kanter. (Som i den första bilden)
Plast hud (bra för robot foto manipulation! (Steg 19)) Röra runt med inställningarna och försök att sudda ut det så mycket som du kan samtidigt som de kan identifiera kanter, gör sedan lite mer så att kanterna sudda en rättvis lite men du kan fortfarande känna igen dem. För extra blanka plast upprepa hela handledningen igen en gång gjort och gå absolut mental med avsnittet höjdpunkter.
Plast hud för en prisbelönta 3D-modellering Expert Om du är en expert på Photoshop, tog modellering programvara och real life art och du en bild av modellen. Du kunde kasta/scan/fotografi och återge med 123D design för att skapa en modell av ansiktet, Använd mixer eller z borste för att ändra till en plast textur med hårda höjdpunkter och Lägg sedan till en stor ljuskälla i virtuella rymden; innan dunka på en multiplicera blandningsläge i samma vinkel. Jag kunde inte göra det utan flera månader så kanske det bör vara en Instructable i sig!