Ping Pong resultattavlan (2 / 7 steg)
Steg 2: Ladda ner nödvändig programvara
För detta projekt behöver du också ett par olika program och användbart bibliotek:
Dessa är:
The Arduino IDE som vi använder för att programmera vårt Arduino,
och The Adafruit HT1632 bibliotek om du använder de föreslagna ledde matriserna.
Byt namn på mappen för att installera detta, ladda ner och packa upp mappen länkade, att något mer intelligeable, som till exempel "LED matrix", och sedan dra den till /Documents/Arduino/libraries. Om du redan har fått tag i panelerna du kommer förmodligen redan har snubblat på denna snyggt tutorial över på Adafruit på hur tråd upp och testa dessa, om inte gå check it out!
Om du vill inkludera bitmappsbilder i din slutliga resultattavlan, kolla Jenna Debois awesome processing skiss för att exportera bilder till din kod (du måste ladda ner hela filen, men den som vi är särskilt intresserade av för detta är mappen LEDMatrixVisualiser). Om du vill göra detta även om naturligtvis, måste du också hämta och installera bearbetning!
Om din börjar med LCD skärm dock allt du behöver är LCD biblioteket försedd med Arduino IDE.