Prisvärd tangentbord Encoder och Divekick Controller (4 / 13 steg)
Steg 4: Karta en nyckel
Nästa sida innehåller min keymaps för D, F, C och V, där du kan hoppa över detta steg om du vill!
Om du vill mappa en nyckel, Använd din filtpenna för att markera platsen för membran kontakten ovanför den nyckel du vill trycka. Jag valde C för detta projekt, som det är min mest missade nyckel i Dota.
Varje knapp har en kontakt per membran lager alla bokstäver dela en tråd med antingen dess rad eller kolumn. Detta varierar för varje tangentbord modell.
Med hjälp av en av dina sladdar eller något passande liten, spåra skarp, och lätt att se, svävande metall i membranet till dess slutliga kontakt. Tilldela nummer till alla kodare kontakter och hitta vilket nummer din tråd rutter till.
Skriva ner.
Ta den andra membranet, och upprepa. Du bör ha dess koordinater.
Om detta är oklart, titta på nästa steg för ett exempel på hur man skriver en karta.