Projection kartläggning (7 / 8 steg)
Steg 7: Skapa en virtuell synvinkel.
Detta är där den verkliga kartläggningen sker. Nu har vi förberett en grand duk, placerat våra projektorer optimalt och anpassad våra digitalkameror ut projektorer. Nu, i det här steget måste du som konstnär bestämma från vilken vinkel du vill ha ditt arbete till att sett från. Kom ihåg, projection kartläggning fungerar normalt endast ur en synvinkel.
Efter att ha beslutat detta nu måste du placera en tredje kamera i cinema4d, representerar denna kamera publikens synvinkel. Du som betraktaren står på denna punkt ser en helt unwarped bild. Och det är därför i cinema4d vi omvandla denna kamera till en projektor.
För att konvertera en kamera till en projektor i cinema4d, du väljer material etiketten för objektet du vill att projektet på det, det måste du ändra mappningen till kamera kartläggning och välj sedan den kameran du vill konvertera. Se den sista bilden.
Mjukvaran använder vi det för att projektera vårt innehåll på panelerna. För att detta ska fungera måste använda en jpeg-sekvens av ditt innehåll. Jag gjorde detta genom exportinställningarna i Adobe premiere. Vi spela sedan in detta genom den virtuella kameror i cinema4d.