Prototyper en säljbar produkt med Blender 3D Open Source Animation programvara (2 / 7 steg)
Steg 2: Planera din prototyp
Programvara överväganden.
Steg 1, som alltid är att veta vad du vill bygga. Traditionellt, innan jag börjar ett projekt har jag alltid ritat det i Windows Paint. Ja... Jag använder windows paint, men av anledningen som dess relativt enkel att använda och och kan ge dig en snabb papperskopia av designen i ditt sinne.
En uppdatering till det, är att använda Autodesk Sketchbook, som finns i Google spela Store och App Store. Detta är en stor fördel eftersom du kan redigera din design i farten, och ladda upp den till molnet, att komma åt den från vilken enhet som helst. Det är särskilt användbart i att det inte binder du till en dator, så att du kan arbeta på det någonstans du kan vara, samtidigt som ger dig möjlighet att visa alla dina projekt i farten.
Gathering förråd.
Detta är den tredje prototypen som jag har skapat, och enkelt de mest komplexa. Som en process tenderar jag att samla delar, behövs eller inte, i stora papperskorgar för potentiell användning. I huvudsak när konstruktion händer jag har plockat multiplar av varje projiceras bit. DVS. Om jag behöver en slang, ska jag få 6 olika slangar. Om jag behöver ventil, jag ska ta tag i sex av dem. etc. Delar jag hittar, eller Köp lokalt jag ska bygga, men planerar för deras kommersiellt tillverkade del i den slutliga utformningen.