Prototyper en säljbar produkt med Blender 3D Open Source Animation programvara (6 / 7 steg)
Steg 6: Detaljer, detaljer, Detaljer
Om det är yttre utseende som de flesta kommer att se, är det viktigt i din 3D-modell du detalj alla funktion, som inte bara yttre texturerat bild. Delar som är interna för din prototyp är särskilt viktigt eftersom du kommer att behöva se hur de passar in i din färdiga design, och i slutändan inte förvånad, senare bör du har gjort ett misstag i planering.
Som ni kan se i bilden, har jag blockerat några av de viktiga delarna (blandningskammare) av mitt projekt från beskådar av texturering över dem. Det är eftersom det är en mycket unik design som jag inte vill visa öppet ännu, eller åtminstone tills den slutliga prototypen är byggd. Dock kommer du att märka att många av de interna delarna är på plats, med några kvar som ska skapas. I den slutliga modellen blir alla interna synlig i wireframe för en detaljerad konstruktion av prototypen.
Oundvikligen kommer detta lämna mindre utrymme för misstag i den final bygga.