Prototyper en säljbar produkt med Blender 3D Open Source Animation programvara (3 / 7 steg)
Steg 3: Lära sig använda mixer
Inlärningskurvan, för en ny bit av programvara kan vara ganska brant, särskilt när du lär dig att manipulera objekt i en 3D-miljö. Från början var jag överväldigad försöka lära sig så mycket som jag kunde om Blender arbetet och var nära att sluta förrän jag hade lite av en uppenbarelse. Jag insåg att jag inte behöver förstå alla mixer, bara de delar som jag skulle behöva skapa mitt projekt.
Varje del och bit blev en annan tutorial. Om jag behövde en chrome flaska, skulle jag forskning Youtube för ett mixer projekt som skapat en chrome flaska. Om jag behövde en slang, skulle jag hitta en video om hur du skapar slangar. Om jag ville ha en roterande kamera, fanns det en video för det också. Bryta ner mitt projekt som detta innebar att det enda jag verkligen var tvungen att åta sig att minnet var nycklar behövs för att navigera i 3D-världen. Allt annat kunde vara forskat i farten och tillämpas vid behov.
Här är en länk till en Youtube-användare som heter tutor4u som har skapat några av de mest användbara tutorials för mig. Hans realistiska kedja video lärde mig processen för kromning, och isen videon kom väl till pass när jag försöker skapa genomskinliga slangar. Intressant, skapandet av slangen själv bygger på handtaget av sin kaffekopp tutorial som använder en kurva väg att skapa en grov form sedan ändra dess geometri till önskad form.