Pythagoras Cylinder med Sketchup till STL (1 / 3 steg)
Steg 1: Google Sketchup höjdpunkter
Särskilt eftersom mitt objekt är cirkulär, jag placerade objektet mittpunkt på beskärningen av arbetsytan. Jag behövde för att referera till stadens Alot för den här modellen.
Jag började med en bas undersida av mina objekt och push/drog därifrån. Jag valde att arbeta i mm för precision, lätt beräkningar och enkel konvertering till mL eftersom jag gör en container att hålla vätskor.
Jag målade min modell öppet, eftersom jag vill ha det sista objektet ska vara genomskinlig och målning det transparenta tillät mig att se vad blir material i min modell.
När man tittar på botten, insåg jag att jag inte har ett 3D-objekt eftersom basen var 2 dimensionell. Jag knuffade kanten. Eftersom den tomma cirkeln är en plan yta i mitten vad jag knuffade, jag drog en linje över platt bifogat regionen och ett tomt plan utrymmet var fyllt med sin form.
I den mellersta kolumnen har jag ett u-rör som faller hela vägen genom botten av glaset på ena sidan och ut på sidan av den lägsta punkten av den mellersta kolumnen. Jag försökte använda den följa mig verktyg med en guide, men modellen var ofullständig och fragmenterad. För att göra en krökt slang, jag gjort identiska valv (halva cirklar var lättast att referera) över varje metar av två "cirklar". Då jag linje utrustas alla anslutningar för att få planen över varje del av u röret. Det tog inte så lång så jag trodde det skulle.
Av rick att klicka och välja Dölj på en yttre yta, jag kunde Kontrollera att jag inte hade någon inre plan som kan förvirra eller röra upp 3D utskriftsprocessen.
Den sista bilden är bevis på detta. Jag zoomade för att flytta inuti materialet i min modell och hittade ett cirkel plan som kan ha orsakat ett problem med min modell som tillåter vatten att flöda genom den.
Jag dubbel kollade min ytor för att se till att de var utsidan av planet på utsidan. Höger klicka och välj omvänd ansikte på ytan du vill ha vänts.