Rekursiv skapa objekt i Maya med MEL och 3D-utskrifter (5 / 9 steg)
Steg 5: Exportera objektet för 3D-utskrifter
Om du vill exportera objektet för 3D utskrift, väljer du alla områden genom att klicka och dra med vänster musknapp över alla objekt i scenen. När markerad, gå till "Fil" i menyraden och välj "Exportera markering". I fönstret som dyker upp "Filer av typen" rullgardinsmenyn och välj "OBJexport". Sedan namnge din fil som du tycker passar och klicka på "Exportera markering" för att slutföra exporten.
Om när du släpper ner menyn "Filer av typen" du inte ser "OBJexport" betyder att OBJ plugin inte är inläst. För att läsa den för användning helt enkelt gå till "Fönster/inställningar/preferenser" i menyraden och välj "Plug-in Manager". När fönstret plug-in manager har öppnat, scrolla ner och kolla rutorna för att läsa in filen "objexport.mll". En gång fullständig, Stäng fönstret plug-in manager och börja ovanstående process över igen.