Scratch byggt Modellera raket (6 / 7 steg)
Steg 6: Recovery System
I detta steg kommer vi tala om vilken typ av återkrav det finns. Jag skulle välja ett av två alternativ. För denna raket bör antingen tumla eller streamer fungera alldeles utmärkt. Du kunde gå hoppa fallskärm men du förlora det om du inte har ett stort fält. Här är de olika typerna:
Tumla: Denna typ är i princip att låta din raket falla till marken.
Streamer: Detta är när du kopplar en streamer till din chock sladden och det skapar dra.
Fallskärm: Detta fäster din chock sladden också. Generellt är tumregeln för varje 2 gram på din raket som du vill lägga till en extra halv tum till din fallskärm
Segelflygplan: detta är när den verkliga kroppen är det recovery systemet. Det glider ner på något sätt du vill ha (raka, loopar, eller att övergå till en sida). Generellt vill du ha ett stort fält att använda denna typ av system för återvinning.
För raket vi ska bygga kommer vi att använda en 4 tums orange streamer. Detta sätt raketen kommer komma ner lite långsammare och näsan konen brukar sticka 5 inches i marken. Om du vill bifoga på streamer måste vi först bifoga chock sladden. För att göra denna nedskärning gummi band på mitten och vik en bit papper över ena änden av det (bild #1). Limma denna bit papper ungefär 2 inches på insidan av näsan konen (bild #2). Knyt sedan andra sidan på näsan konen. Ingen näsan konen? Summera skrivarpapperet vinkel (se bild #4) precis tillräckligt för att lägga över raketer flygkroppen och skära ner överskottet. Sedan ta en annan utklipp av papper och vik och limma den andra änden till insidan av näsan konen. Efter du har gjort det, ta en ände av streamer och vik över gummibandet så tejpa det tillsammans (bild #3). Där har du det. En trevlig återvinnande system och näsan konen!