Skapa 3D utskrivbar lithophane i mixer (3 / 4 steg)
Steg 3: Förbereda mesh
Lägg till bildplanet
Först kommer vi att göra är använda tillägget Importerad Image som plan vi bara aktiverat. Visa tryck "Shift-A" för att lägga till ett nytt objekt på scenen i 3D. Under Mesh i botten Välj bild som plan. Använd-filväljare för att välja dina redigerade bilden. Om du vill se bilden klickar du på ikonen med området i verktygsfältet längst ner i 3D-vyn och välj textur.
Ändra storlek på och tillämpa skala
Nästa du bör ändra storlek på din bild till storlek du vill ha din slutlig utskrift vara. Till höger i 3D-vyn Egenskaper ska panelen vara öppen. Om det inte är du kan växla dess synlighet genom att trycka på "N".
Kontrollera att planet är markerat och tryck sedan på "S" att skala. Om du skriver en rad när du trycker på "S" kommer det skala med detta belopp. Jag börja brukar genom att skala det genom att skriva i multiplar av 10 tills dess nära. Du kan kontrollera måtten i avsnittet omvandla i paletten egenskaper. Tryck enter för att ställa in önskad storlek.
På denna punkt använda jag brukar skala objektet. Detta sätt om du redigera mesh senare kommer dess delar också att i samma skala som objektet som presenteras i scenen. Också agera några verktyg och modifierare underligt när omfattningen av objektet inte är 1.0 i alla axlar. I nedrullningsbara menyn längst ned till vänster i 3D view gå till objekt > Verkställ > skala.
Dela upp och extrudering
Vi vill ha ett plan som delas in i faces som är någorlunda fyrkantigt. Första start genom att byta till redigeringsläge (med bilden planet valt slog fliken). Nästa vill vi växla till läget för #dge. De tre knapparna ska vara i verktygsfältet längst ner i 3D-vyn. Centrera en är kanten Välj.
Min bild av Mona Lisa är ungefär 2 av 3 så jag indelade det vertikala en gång och vågrätt två gånger för att få 2 kolumner och 3 rader. Att skapa vertikala indelningar Välj den övre och nedre kanter och tryck på "W". Välj Dela upp. Du kan ange antal nedskärningar i avsnittet dela i verktygspaletten (tryck "T" för att växla synlighet). För att skapa horisontella göra indelningar samma efter att välja vänster höger och några andra vertikala kanter som du just har skapat.
När du har några stora någorlunda fyrkantigt ansikten Markera alla kanter (tryck på "A") och dela upp igen (tryck på "W"). Denna gång max ut antalet indelningar genom att ändra antalet nedskärningar till 10.
Extrudering
Ett sista steg innan vi går vidare till modifierare. Vi måste ge planet en liten tjocklek. Valt tryck på "E" att pressa samtidigt hålla alla kanter. Tryck sedan på ". 5" att pressa det halv millimeter. Detta blir vår bas tjocklek.
Du kan nu avsluta redigeringsläget (Tryck Tab).