Skapa en enorm, blinkande, webbplats Sjösätta knapp (2 / 5 steg)
Steg 2: Installera den partikel fotonen
Om du ännu inte har gjort det, skapa ett konto på particle.io och arbete genom den komma igång-handbok där. I slutet av detta kort, kanske 10min process, du kommer att ha en anslutna partikel foton och web bygga levnadsförhållanden bör vara redo för några färska firmware kod som du kan trycka till enheten.
Nu är det dags att starta web IDE, klistra in koden från particle_firmware.c i webbredaktör och flash partikel fotonen. Firmware är ganska enkelt, det sätter upp knappen ingångsstift och utgångsstiftet LED. Funktionen loop() kommer att är upprepade om och om igen och kontrollera om knappen trycktes, sedan lysa upp två gånger och börja att leta efter en ny knapptryckning. Varje gång, kommer att det sända ut ett lanseringsevenemang via Spark.publish("launch") till partikelmolnet. På denna punkt skulle vi inte veta var att skicka webhooks till (webhooks är webbförfrågningar skickas som svar på dessa händelser). Så lämnar vi det webhook steget för senare.
Glöm inte att välja rätt partikel fotonen och slå på flash knappen för att spara firmware på enheten!
Vid denna punkt, tråd vi nu knappen arcade till partikeln Photon stiften.