Skrapa med Arduino (5 / 5 steg)
Steg 5: Provning med repa
Denna sista skiss var byggd på "Serial Event" exemplet från Arduino eftersom det passar bra med ping pong (polling) mekanismen av Scratch ansökan.
Sedan köra Scratch program och klicka sedan på fliken "sensorer" upleft hörn.
Sedan längst skall vänster det vara en kontroll som heter "Sensor". Högerklicka på den och väljer Markera "Visa Watcher")
Upp till höger på skärmen, till vänster på gula katten, skall en låda med sensor värden framträda.
Högerklicka på den och välj alternativet "Välj serieporten eller USB-Port"
En lista över tillgängliga seriella portar skall visas. Valde den seriella porten var Arduino styrelsen är ansluten (du kan se hamnen i Enhetshanteraren i Windows).
Nu skall sensorn värdena visas. Spela med dem för att kontrollera att allt är ok
Nu kan du använda sensorn värdena i rutan och det är möjligt att använda dem för att interagera med repa.
Nu använder din nya sköld tillsammans med du fantasi och... Repa på!