Skulpturala maskiner för åtkomst till en virtuell verklighet (4 / 6 steg)
Steg 4: Projekt 02 burna artikeln: ursprung
Andra av dessa konstruerade maskiner skapades ur ett behov av bärbarhet. Jag godtogs till Khoj International Artists Association i New Delhi Indien, och uppmanades att föreslå en bit under en mindre budget än möblerna stora installationer. Dessutom för att ta arbetet hemma hade jag att komprimera. Kärnan i pjäsen var samma föregående, en perifer skulptur som sammanfogar touch styr inom lappa med tittarupplevelsen. Överförbarheten av denna maskin påverkade källorna bibehållen kontinuitet med föregående "objekt". I dess formella formella påminde utformningen av detta arbete mer organisk relationer som handlingen att bära maskinen skulle antyda att moderskapet, en kyss och en parasytic ansikte sucker på en gång. För detta arbete forskat jag utförligt baby ryggsäckar, jet-pack, dykning redskap, gasmasker, skyddande skärmning, djurs anatomi och video-och spelenheter. Tanken var att personen skulle känna runt mjuka maskinen när interagerar med det i för att navigera den virtuella världen, och skulle därefter passera maskinen nästa viewer som om passerar över ett barn.