Skulpturala maskiner för åtkomst till en virtuell verklighet (6 / 6 steg)
Steg 6: Bar objektet prototyp på KHOJ nya Dehi, på spel III bosättning.
Det resulterande arbetet kombinerat VR inredning som återskapat galleriutrymme flera gånger som alternativa utställningar. Några VR mellanslag som den i den första bilden erinrade om ordningen av en boutique, en där skyltdockor västen och modellerade "Bar objekt" av sina egna. Andra rum har skapats med teckningar av självmordstankar processen, sprids på de virtuella väggarna, och också av studio och uppehållstillstånd som om det invaderades av alien-esque maskin ideal "Objektet".
Mottagning av arbetet träffade många förväntningar, och avslutades ett lärande för ytterligare framtida utförande. Tittare var nyfiken på objektet, några krypt ut, andra tyckte det var söta och intuitivt håller den med anläggningen instinkten sparas för små varelser och barn. En förbättring av den oundvikliga avståndstagande som händer mellan den virtuella rymden och den fysiska, där fåniga åtgärder vidtas på för att se inom. Passerar objektet fungerade bra också, att skapa mikro tutorials, en sorts ritual av redovisade en parasitisk varelse till vård.