Snabb Racing iPad App
Mina svar på tävlingen gör att lära:
Vad jag gjorde:
Jag gjorde en multiplayer iPad app som kallas snabb Racing. Objektet är enkel - Använd din tapping färdigheter för att driva en bil längs spåret och korsa mållinjen först. Den har lätt en touch-kontroller, stöd för en till fyra spelare, och den innehåller ljusa grafik och musik.
Hur jag gjorde det:
Jag utvecklade spelet med hjälp av programvara som kallas GameSalad. Det är en visuell redigerare som körs ovanpå x-kod. Jag fick musiken för detta spel från en hemsida som heter incompetech.com. Jag började designa spelet i Keynote på en iPad. Sedan gjorde jag programplaneringen för spelet på datorn. Slutligen började jag utveckla grafik och layout av spelet (en av mina favorit delar). Totalt arbetade jag på app för ca 2 1/2 månader.
Var gjorde jag det:
Jag arbetade främst på denna app hemma över helgerna när jag inte behövde oroa sig för skolarbetet. Jag doodled också ibland idéer för app när jag hade fri tid i skolan. Min familj och vänner hjälpte mig testa snabb Racing och gav mig feedback.
Vad jag lärt mig:
Jag lärde mig att jag kunde göra en IPAD! Detta projekt lärde mig att använda multitouch i mitt spel. Det har också bidragit till att förbättra mina kunskaper i grafisk design och visade mig ny programvara att använda för att. Bygga snabba Racing hjälpte mig räkna ut hur man korrekt testa och publicera en app på Apples AppStore.